ŚLADAMI ARKADEGO FIEDLERA

28 września klasy 6b i 8a w ramach lekcji geografii pojechały na wycieczkę do Pracowni Literackiej Arkadego Fiedlera, która znajduje się w Puszczykowie.

Muzeum prowadzone jest przez potomków wielkiego podróżnika, na co dzień toczy się tutaj normalne życie (rodzina Fiedlerów zamieszkuje willę od 1946 roku).  My również byliśmy przywitani przez synów Arkadego Fieldera.

W pierwszej połowie ubiegłego wieku Arkady Fiedler, podróżnik i pisarz przemierzył prawie wszystkie kontynenty. Z każdej podróży przywoził wiele pamiątek, które teraz eksponowane są w muzeum. Historie swoich podróży były natchnieniem do napisania wielu powieści. Wszystkie książki mogliśmy zobaczyć w muzeum.

Na zewnątrz Ogród Kultur i Tolerancji porwał nas w inny świat. Wielka głowa Moai z Wyspy Wielkanocnej spoglądała na nas smutno. Posąg buddy – replika 1700 letniej rzeźby, patrzyła z wysoka i zdawała się zapraszać do oglądania eksponatów muzeum.

Nieopodal zobaczyliśmy replikę statku Krzysztofa Kolumba, Santa Maria, która powstała w ogrodzie przy Muzeum Fiedlera i na dobre tu zakotwiczyła.

Wchodząc po schodkach drabinki, cofnęliśmy się w naszych myślach do historycznych wypraw i wraz z Krzysztofem Kolumbem wypłynęliśmy w nieznane odkrywać nowe lądy. Zdając sobie sprawę, że znajdujemy się na wiernej kopii statku wykonanej w skali 1:1 staraliśmy wyobrazić sobie jak 39 osób, składające się na załogę tego żaglowca, żyło tutaj podczas tak długiej wyprawy.

W jednym z budynków na terenie ogrodu zorganizowana jest również wystawa Tajemniczy świat Indian. Straszył nas grobowiec Pacala władcy Majów odkryty w latach 50 XX wieku w Palenque w Meksyku, ukryte skarby ze złota kusiły bogactwem, a kościotrup pilnujący złota przestrzegał wchodząych przed pazernością .

Zachęcam Was do zapoznania się z życiorysem Arkadego Fiedlera– wizyta w Puszczykowie może stać się dobrym wstępem do Waszych poszukiwań.

Po zwiedzaniu poszliśmy na pyszne lody i gofry do najlepszej lodziarni w Puszczykowie i nad Wartę gdzie się świetnie bawiliśmy.