Drodzy Rodzice,
Rada Rodziców jest głosem nas WSZYSTKICH . Jesteśmy po to, aby realnie wpływać na to, co dla naszych Dzieci ważne i dobre.
Dziękujemy Rodzicom, którzy włączyli się w pracę dla Rady Rodziców w ubiegłym roku i zapraszamy do współpracy w tym roku. Cieszy nas Państwa mobilizacja i zaangażowanie we wspólne działania na rzecz szkoły.
Jesteśmy otwarci na Państwa pomysły i sugestie . Zapraszamy do kontaktu: [email protected]
Corocznie Nauczyciele wnioskują do RR z prośbą o pomoc finansową wspierającą zadania przez nich realizowane . Aby móc odpowiedzieć na zgłoszone wnioski, musimy posiadać na to odpowiednie fundusze.
Bardzo dziękujemy Osobom, które w roku szkolnym 2018/2019 wpłaciły składkę na fundusz Rady Rodziców. Tych z Państwa, którzy jeszcze tego nie uczynili prosimy o dokonanie wpłaty. Zebrane środki w przeróżnych formach wrócą do naszych Dzieci.
Wysokość składki na fundusz Rady Rodziców wynosi 70 zł rocznie/dziecko. Wpłat można dokonywać w sekretariacie szkoły lub przelewem na konto:
Rada Rodziców przy Zespole Szkół w Tulcach, ul. Poznańska 1, 63-004 Tulce
PKO BP 88 1020 4027 0000 1602 0360 9765
W tytule przelewu prosimy koniecznie wpisać IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA ORAZ KLASĘ
WZORY WNIOSKÓW
Prosimy o przesyłanie wniosków o dofinansowanie na adres e-mail: [email protected]
SKŁAD RADY RODZICÓW
w roku szkolnym 2018/2019
Prezydium Rady Rodziców:
Przewodniczący : p. Elżbieta Sumelka
Z-ca przewodniczącego: p. Lidia Braun
Skarbnik: p. owita Boryca-Szymańska
Sekretarz: p. Maciej Kolpak
Komisja Rewizyjna:
- p. Dariusz Zieleziński
- p. Monika Karasiewicz
Skład Rady Rodziców 2020/2021
LP | KLASA | Imię i nazwisko |
1. | I A | p. Malwina Wichłacz |
2. | IB | Monika Karasiewicz |
3. | IC | p. Sonia Kobylańska-Jóźwiak |
4. | ID | |
5. | II A | p. Maciej Tylicki |
6. | II B
|
|
7. | IIC | p. Justyna Rutkowska |
8. | III A | p. Elżbieta Andrzejewska |
9. | III B | p. Lila Mesloub Sarna |
10. | III C | p. Łukasz Szymczak |
11. | IV A | p. Angelika Lohr |
12. | IV B | p. Dariusz Zieleziński |
13. | IV C | p. Monika Karasiewicz |
14. | V A | p. Jowita Szymańska |
15. | V B | p. Elżbieta Sumelka |
16. | VI A | p. Katarzyna Malinger |
17. | VI B | p. Monika Cofta |
18. | VI C | p. Maciej Kolpak |
19. | VI D | p. Weronika Dziarska |
20. | VII A | p. Joanna Stenclik |
21. | VII B | p. Karina Stencel |
22. | VII C | p. Joanna Musialska |
23. | VII D | p.Jacek Niewolny |
24. | VIII A | p. Maciej Kolpak |
25. | VIII B | p. Marek Maciejewski |
Regulamin Rady Rodziców przy Zespole Szkół w Tulcach
I. Postanowienia ogólne
§ 1
1. Rada Rodziców, zwana dalej radą, reprezentuje ogół rodziców uczniów Zespołu Szkół w Tulcach, zwanego dalej Szkołą.
2. Rada działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu Szkoły i niniejszego regulaminu.
§ 2
1. Rada liczy tylu członków, ile jest oddziałów w Szkole.
2. Kadencja Rady trwa rok.
3. W uzasadnionych przypadkach, jeśli w czasie kadencji, ze składu Rady ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład Rady.
4. Decyzję o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje Rada w głosowaniu jawnym.
§ 3
1. Rada może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe mające charakter opiniujący i doradczy.
II. Wybory do Rady
§ 4
1. W skład Rady wchodzi po jednym przedstawicielu każdego oddziału Szkoły.
2. Rady klasowe powinny liczyć nie mniej niż 2 osoby, o jej liczebności decydują rodzice każdego oddziału. Członkowie Rady klasowej wybierani są przez rodziców każdej klasy, na pierwszym zebraniu w roku szkolnym. Wybór następuje zwykłą większością głosów.
3. Sprawy związane z procedurą wyborczą rozstrzyga zebranie rodziców danej klasy.
4. Członek Rady nie musi być członkiem rady klasowej.
§ 5
1. Przedstawiciel każdej klasy, wchodzący w skład Rady, ma prawo ustanowić swojego pełnomocnika, który w uzasadnionych przypadkach może go reprezentować na forum Rady.
2. Pełnomocnik ten musi zostać przyjęty przez radę oddziałową.
§ 6
1. Obwieszczenie wyników wyborów, podanie do wiadomości składu rady i zwołanie pierwszego posiedzenia plenarnego Rady należy do obowiązków Dyrektora Szkoły.
2. Pierwsze posiedzenie plenarne powinno się odbyć nie później niż 14 dni roboczych od terminu wyborów.
III. Władze Rady
§ 7
1. Rada, w głosowaniu jawnym, wybiera ze swojego grona Prezydium Rady, zwane dalej Prezydium.
2. W skład Prezydium wchodzą przewodniczący, zastępca przewodniczącego, sekretarz i skarbnik.
3. Rada wybiera spośród siebie Komisję Rewizyjną, która musi liczyć nie mniej niż 3 osoby.
4. Komisja Rewizyjna wybiera spośród swoich członków przewodniczącego.
§ 8
1. Do podstawowych zadań Prezydium należy bieżące kierowanie pracami Rady, realizacja preliminarza, wykonywanie uchwał Rady, reprezentowanie ogółu Rady wobec Dyrektora i innych organów Szkoły oraz na zewnątrz.
2. Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest kontrolowanie działalności Prezydium.
IV. Posiedzenia Rady
§ 9
1. Plenarne posiedzenia rady odbywają się w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie, nie rzadziej niż 4 razy do roku szkolnego.
2. Poza terminami ustalonymi w harmonogramie, posiedzenia Rady zwołuje członek Prezydium, powiadamiając członków Rady co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.
3. W uzasadnionych przypadkach członkowie Prezydium mogą zwołać posiedzenie Rady w trybie pilnym bez zachowania w/w terminu.
4. Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane z inicjatywy 1/3 składu Rady oraz na wniosek Dyrektora Szkoły, Rady pedagogicznej lub Samorządu Uczniowskiego.
§ 10
1. Przygotowanie plenarnego posiedzenia Rady jest obowiązkiem przewodniczącego.
2. Członkowie Rady, na 7 dni przed terminem posiedzenia, otrzymują projekt porządku obrad.
3. Plenarne posiedzenia Rady prowadzone są przez przewodniczącego.
4. W posiedzeniach Rady mogą brać udział osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.
5. Plenarne posiedzenia Rady są protokołowane.
6. Protokoły posiedzeń są podpisywane przez protokolanta i przewodniczącego Rady.
7. Posiedzenia Rady są ważne, o ile obecnych jest co najmniej 1/3 członków.
V. Podejmowanie uchwał
§ 11
1. Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym.
2. W sprawach personalnych, a także na formalny wniosek członków Rady, głosowanie odbywa się w sposób tajny.
3. Uchwały są numerowane w sposób ciągły w danym roku szkolnym.
4. Opinie Rady wydawane są w takim samym trybie jak uchwały.
VI. Prawa i obowiązki członków Rady
§ 12
1. Członkowie Rady mają prawo dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami określonymi jako poufne przez Dyrektora lub dotyczącymi spraw personalnych.
2. Członkowie Rady mogą występować do Dyrektora, innych organów Szkoły, organu prowadzącego, organu nadzorującego z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach Szkoły.
3. Członkowie głosują na równych prawach we wszystkich decyzjach podejmowanych przez Radę.
4. Członkowie Rady mają obowiązek aktywnego uczestnictwa w posiedzeniach i pracach Rady.
VII. Fundusze Rady
§ 13
1. Główne źródło funduszy rady to dobrowolne składki rodziców, a także darowizny od osób fizycznych i prawnych.
2. O wydatkowaniu środków rady do kwoty 500 zł decyduje przewodniczący, do kwoty 1000 zł Prezydium, powyżej 1000 zł Rada.
3. Pisemne wnioski o środki z funduszu Rady może składać Dyrektor, nauczyciele, Samorząd oraz pedagog szkolny.
§ 14
1. Rada ma wydzielone konto bankowe.
2. Środkami zgromadzonymi na koncie Rada dysponuje przez 3 upoważnione osoby, przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i skarbnika.
VIII. Postanowienia końcowe
§ 15
1. Sprawy nieuregulowane w regulaminie rozstrzyga Rada w drodze uchwały.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.